Як відкрити свій бар? Оформлюємо документи для відкриття бару | docx
Відкриття закладу:

Як відкрити свій бар у Києві

“Ой дідько, нащо я в це вв’язався?”, – каже кожен, хто приходить до нас на етапі відкриття бару, хто вже скіпнув консультацію й не розібрався в послідовності всіх бюрократичних питань. І якщо тобі це когось нагадує, don`t worry. Ми готові і тут підсапортити, щоб думка “А де ж ви були раніше?” не заскочила зненацька.

Документи, бухгалтерія, бюрократія – в цьому розуміємося на 10 з 10. Зустрінемося й поговоримо про те, як відкрити бар і при цьому не жити на один кешбек.

Записатися на консультацію
Консультуємо щодо відкриття бару з нуля
Розкажемо про все: які папірці необхідні і де їх взяти, на які витрати розраховувати і що взагалі треба для запуску бару в Києві та Київській області.


Порадимо на консультації, що можна зробити самостійно, а коли треба кликати на підмогу профі.

Я тут допомагаю зі зняттям стресу та комунікацією. І, як бачиш, стрес я вже зняла.
Станемо правою рукою в питаннях документації та бухгалтерії

Хороший бар – прибутковий бар. Тому робимо все комплексно: міксуємо оформлення документів, організацію бухгалтерії й офіційно-рутинні питання так, щоб нічого одне одному не суперечило.

Бро, сістер, за цим сайтом стоять first of all підприємці. І нам важливо, щоб було не стільки ідеально, як вигідно.

Записатися на консультацію
Ми тримаємо за тебе крила!

Дивись, документи та бухгалтерія – це далеко не все. Як не крути, нікуди не втечеш від пошуків і планування приміщення, грамотної підготовки до ремонту, спілкування з сусідами (а там такі кадри бувають…), підрядниками, партнерами по проєкту і тд.

Та ти so lucky, тому що в цьому всьому ми розбираємося краще, ніж будь-хто.

Як це відбуватиметься?
Вангуємо: за мить ти дізнаєшся про ліцензію на алкоголь, офіційне працевлаштування і, maybe, санкнижки з ФОПчиком. Хоч це і вершина айсбергу, але оминати її не варіант. Тож план такий:
Ну, поїхали!
Крок (1)
Консультація
Ти розкажеш про свою ідею, а ми про те, що стоїть навколо неї. Покажемо маршрут наступних кроків і підкажемо, як його пройти.
Крок (2)
Стратегія бухгалтерії
ТОВ, ФОП, податки, звітність, перевірки та оформлення барменів… Страшний сон… Але тільки до тих пір, поки немає конкретики. Не парся, ми з тебе той тягар скинемо.
Крок (3)
Програма обліку
Розкажемо про те, що таке управлінська бухгалтерія і навіщо контролювати фінанси, працівників та закупівлі. А ще про те, як вибрати, запустити програму і як те все потім вести.
Крок (4)
Документи
І на десерт – ліцензії, касові апарати, ТОВ, ФОП, пожежка, дозволи від СЕС (тепер тому є інша назва), НАССР, літній майданчик, вивіска й інші приводи для насолоди бюрократією без побічних ефектів.
Крок (5)
“За барною стійкою”
Круті коктичі – "офігіти" яка верхня точка того всього, що треба буде зробити. Тому підсвітимо ще топ-трешняків, які ставалися з твоїми колегами, і побалакаємо про організаційні процеси в команді.
З КИМ МИ ПРАЦЮВАЛИ?
Відповідай – і лети на консультацію

За 1.5-2 години в одному місці отримаєш покроковий маршрут дій, всю теорію, яку треба знати, та корисні контакти.

Зустріч проведемо в комфортній атмосфері онлайн або офлайн (Київ).

Ціна консультації – 5 000 грн.

FAQ?
Чому консультація коштує 5 000 грн?
Детальніше

Коли тільки стартуєш на підприємницькому шляху, не дуже шариш, для чого віддавати гроші за те, в чому можна розібратися самостійно. І це ок, і ми знаємо, що ти впораєшся. Тільки от хтозна скільки часу на це піде та на скільки граблів ти наступиш перед тим, як відкриєшся.

Певно пора вже визнати, що взагалі не гориш бажанням колупатися в тій бюрократій. Це ж щоб всю інфо зібрати, треба постояти в чергах як мінімум в 5 різних установах – податкова, Держпродспоживслужба, пожежка, благоустрій, адміністрація… 2-3 години щодня протягом тижня просто вилетять. А ще консультантам в тих органах часто по-барабану, буде тобі вигідно чи ні. Докупи все зводити доведеться теж тобі. І тут важливо побудувати стратегію роботи, врахувати деталі дозвільної документації та її взаємозв'язок з бухгалтерією.

Наче досить причин, щоб піти на консультацію й довіритися профі, які все це пройшли на практиці, знають покроковий маршрут дій і свідомо не будуть кидати на тебе осудливі погляди. Та перерахуємо ще декілька.

Ти дізнаєшся:

- перелік потрібних тобі документів на торгівлю, приміщення та продукцію і про те, як вони пов’язані з бухгалтерією;

- що за чим треба робити;

- які є ризики і як підготуватися до перевірок;

- корисні контакти суперлюдей, які вирішать проблеми навіть на етапі “всьо пропало”;

- приклади найпоширеніших помилок

Погодься, знання і більше 10 років досвіду, які ти отримаєш в одному місці за 1-2 години, не можуть коштувати нічого.

Коротше, не вигадуй велосипед, його вже придумали. Просто візьми і їдь.

Детальніше
Що робитимемо на консультації?
Детальніше

1. Обговоримо, як легалізувати заклад

2. Розглянемо всі документи на торгівлю (ТОВ, ФОП, ліцензії, касові апарати, дозвіл СЕС, торговельна марка), приміщення (НАССР, дозвіл від пожежників, дозвіл на рекламну вивіску та літній майданчик), продукцію (сертифікат, ТУ, лабораторні аналізи)

3. Поговоримо про бухгалтерію та про те, як її організувати: як обрати систему оподаткування, як розвести бар та кухню, як офіційно оформити працівників

4. Розглянемо фіскальний блок (робота з ФОП і ТОВ), управлінський облік (Poster чи іншу програму обліку – розкажемо, що це і для чого), звітність власника (P&L, CashFlow) та її сліпі зони.

5. Відповімо на всі твої запитання

6. Зорієнтуємо в цінах, термінах та організаційних деталях

7. Поділимось потрібними чек-листами, рекомендаціями й матеріалами

Детальніше
Як відкрити власний бар з нуля?
Детальніше

Слухай, стартувати в бізнес-проєкті без врахування досвіду інших – майже те саме, що випити пару-трійку коктичів на голодний шлунок. Не дуже добрий ранок гарантовано.

Ба більше, офіційні питання теж мають сет правил і певну послідовність.

That`s why важливо:

- консультуватись і шукати інфо від людей, які все це вже пройшли;

- скласти стратегію проєкту;

- розібратись в основних блоках питань: приміщення, меню, вибір техніки, маркетинг, робота з командою, документація і тд;

- заколабитись з людьми, які не дадуть здатися на старті

Ми як профі в офіційних питаннях розписали для тебе step by step план щодо всієї бюрократії:

1. Піти на консультацію та дізнатися, які дозвільні документи для відкриття бару треба саме тобі і як вони пов’язані з бухгалтерією і НАССР (про це читай в наступних FQA)

2. В’їхати в те, що таке бухгалтерія в закладі і як побудувати управлінський облік, щоб потім контролити основні моменти та системно слідкувати за продажами в 2-3 таблицях (бро, сістер, облік не настільки страшний, тому видихай)

НЕ ЗВАЛЮЙ ВСЕ НА БУХГАЛТЕРА! Навіть якщо ну капець не гориш бажанням те все розгрібати. Інакше – можна влетіти на money.

3. Перед початком ремонту зробити планування, як НАССР прописала, щоб потім її впровадити

4. Закладати пожежну проводку на етапі ремонтних робіт, аби потім не думати, як концептуально вписати в дизайн проводи

Детальніше
Які документи потрібні для відкриття бару в Україні?
Детальніше

Документи на торгівлю: ФОП, ТОВ, касовий апарат для ФОП і ТОВ, ліцензія на алкогольні напої чи тютюнові вироби, реєстрація потужності об'єкта, куточок споживача, ТМ – торговельна марка – за бажанням.

Документи на приміщення: планування по системі НАССР, декларація відповідності МТБ (матеріально-технічної бази) від МНС (дозвіл пожежників), реєстрація потужності об'єкта, дозвіл на літній майданчик, на рекламу, на використання авторських прав на музику, санкнижки у працівників.

Документи на продукцію: ТУ (технічні умови), протоколи лабораторних досліджень, правильно складене меню із зазначенням всіх алергенів – за умови, якщо в барі готують їжу.

Детальніше
Як вибрати приміщення, щоб відкрити бар, і що обговорити з власником?
Детальніше

Як обрати локацію з точки зору маркетингу ми тобі не порадимо. Зате підкажемо, на що звернути увагу, коли придивляєшся до приміщення та про що побалакати з власником. Все для того, аби сказати “adios” траблам в майбутньому.

Тож спочатку ти маєш дізнатися:

1. Чи будинок не є пам’яткою архітектури

2. Чи можна там розташувати літній майданчик, повісити вивіску

3. Яка ситуасьйон з сусідами

4. Що там з комунікаціями (вода, потужність світла, наявність вентиляції, опалення, каналізація)

5. Яка ціна комунальних в місяць

6. Які документи на приміщення має власник

7. Скільки коштує оренда та яка форма оплати

8. Як ви будете складати договір оренди

Детальніше
Що потрібно для відкриття бару з другом?
Детальніше

Коротше, є 2 топ-причини, через які заклади закриваються. Є варіки?

Перша – коли бізнес “не пішов”, і друга – коли партнери пересварилися між собою і послали все під три чорти. Таке стається, якщо немає спільного розуміння процесів, сфери відповідальності не розділені, фінансові питання та всі “а що, якщо…” не обговорені.

Аби не потрапити в таку халепу, поклич партнера на зустріч і при цьому додай: “Нам треба серйозно поговорити”. Трохи токсік, але градус розмови буде зовсім інший, більш діловий чи що.

А ми якраз зібрали найважливіші запитання:

1. Хто що вкладає в проєкт: гроші, зв'язки, можливості, приміщення?

2. З яких блоків питань складатиметься проєкт?

3. Які ролі, посади потрібні, щоб ці блоки питань закрити?

4. Хто що буде робити? (якщо інвестор пасивний, треба написати план повернення інвестицій та відсотків)

5. Хто за які завдання відповідає?

6. Як прийматимите рішення? Що як станеться так, що хтось “за”, а хтось “проти”?

7. Як будете розпоряджатись прибутком? Як часто будете виводити гроші?

Детальніше
Що таке НАССР і чи потрібно це для відкриття бару?
Детальніше

HACCP - це система, організація якої сприяє виготовленню якісного продукту та гарантує покупцю безпеку. Вона існує для того, щоб після твоїх закусок чи коктичів, гість не схопився за живіт. Щоб зі страв не діставав волосся або ж цвяхи (бо тоді “ой, сорі” точно не допоможе). Щоб продукти, з яких готуєш, були фреш і мали документацію. Щоб люди, які працюють на кухні, не переносили будь-яких інфекцій на страви. Тож умовно НАССР можна поділити на 3 блоки: приміщення, якість сировини і здоров'я персоналу.

Діє система з 2017 року. І це не один сертифікат чи дозвіл, який "зробив, і всьо", а цілий перелік документів, дій і правил. Він підтверджує якість твоєї продукції та захищає від наклепів. А ще ця система розроблена, аби ефективно рішати всі непередбачувані проблємки під час роботи.

Детальніше
Які перевірки можуть нагрянути?
Детальніше

В курсі, це питання вганяє в стрес. Тож відразу ставимо крапки над “і”: немає однієї організації, що перевіряє і найманих працівників, і пожежку, і дотримання норм на твоїй кухні.

Тому прийти можуть всі, кому не лінь:

- податкова;

- держпродспоживслужба;

- відділ охорони праці;

- відділ пожежної безпеки;

- благоустрій;

- установа з контролю авторських прав на музику;

- поліція

Йой, з головою, скажи?

Детальніше
Через які ризики найчастіше закриваються бари?
Детальніше

Є купа непередбачуваних ситуасьйон, які на ізі можуть зруйнувати твій бізнес. Але є такі, що трапляються найчастіше. І треба знати про ці ризики вже на старті, щоб без проблем маневрувати серед них.

Тож зазвичай заклади закриваються через:

1. Трабли з приміщенням

Як це може бути: власник піднімає ціну оренди, ти офігіваєш і сваришся з ним, він розриває угоду, бар залишається без приміщення, а значить автоматично закривається. That's why треба грамотно скласти договір про оренду.

2. Сусідів (йой, деколи бувають такими крякунами…)

Вони можуть писати дуже-дуже багато скарг і приманювати перевірки. Такс, бар через це навряд відразу закриють. Але все-таки сусідів не варто недооцінювати.

3. Сварку партнерів

Це стається, коли не виходить розділити процеси, гроші та зони відповідальності. Насправді досить типова історія.

4. “Бізнес не пішов” (ніхто нічого не купує)

Детальніше
Пункт "незнання", який дорого обходиться під час відкриття бару?
Детальніше

Нагороду в цій номінації як завжди здобуває небажання пірнути в бухгалтерію закладу.

Реально бухгалтерія в гастросфері ну дуже специфічна. Тут треба шарити у взаємозв’язку між ТОВ, ФОП і покупцем. Та й все оподаткування падає на заклад.

Дивись, ми бухгалтерію ділимо на 3 частини:

1. Офіційна

Вона про те, як розділити бар та кухню на ТОВ і ФОП. А ще про роботу з найманими працівниками, звітність та підготовку до перевірок. Юху, твої улюблені теми...

2. Управлінська

Вона стосується програми обліку, того, як її вибрати, запустити та як правильно внести туди всі калькуляційні картки. Тут важливо в’їхати, для чого ця програма потрібна тобі, як вона контролить фінансові потоки та як може вберегти від крадіжок з боку персоналу і списань.

3. Звітність власника

Це cashflow, p&l, а якщо на людській мові – потік твоїх приходів і розходів. Він допомагає зрозуміти, скільки вдалося заробити, на чому саме і чи взагалі вдалося. А ще на основі цієї інфо показує, як впливати на продажі в закладі.

Щоб реалізувати всі ці поінти, треба запланувати, хто це буде виконувати, як ти це контролюватимеш, скільки це буде по грошах і як ти організуєш роботу (б'ємося об заклад: таких моментів в твоєму плані поки 0).

Бухгалтерія в барі – це мистецтво, яке треба впевнено запустити і підтримувати далі. Не розбиратись в цьому = прощатись з money. Тож скинути відповідальність на бухгалтера – погана ідейка, бо користуватись інструментом для контролю свого заробітку, визнай, критично важливо.

Детальніше
Що таке програма обліку і чому вона твоя допомога у відкритті бару?
Детальніше

Програма обліку – це конче необхідний інструмент, за допомогою якого ти можеш зберігати всі свої дані про продажі і витрати в одному місці.

Держава не має права доступу до цієї програми. І так – добре було б, щоб контроль лишався тільки в тебе.

Заклади ідеально метчаться з Poster. Ціна, якість і сервіс на рівні – перевірено. О, до речі, на їхньому ютуб-каналі купа корисних відосиків.

Переходь за нашим реферальним посиланням та юзай програму безкоштовно протягом 2 тижнів.

Ось і воно:

https://joinposter.com

Які бувають системи оподаткування ТОВ?
Детальніше

Розслабся. Їх всього 3:

1. Єдиний податок (на продаж усіх товарів і послуг, крім акцизних)

2. Загальна система оподаткування (те, що треба для продажу алкоголю і тютюнових виробів)

3. Платник ПДВ

Поінт: дуже важкий податок для закладів, що працюють з кінцевим споживачем.

Детальніше
Які бувають системи оподаткування ФОП?
Детальніше

Думаєш, що розібратися в цьому майже нереально? Бро, сістер, хіба що без нас.

Існує 2 основних системи:

1. Єдиний податок:

- 1 група – дозволяє, наприклад, продаж товару на ринку;

- 2 група – perfect для продажу продукції кафе, пекарень, кондитерських тощо, якщо там немає алкоголю чи сигарет;

- 3 група – найкращий варіант для кейтерінгу, який замовляють компанії ТОВ (НЕ ФОП)

2. Загальна система оподаткування

Максимально заморочлива група для продажу алкоголю і сигарет (хоча юридично продавати акцизні товари дозволяється). А ще передбачається відповідальність власним майном. Ми майже ніколи не працюємо з цією формою.

Детальніше
Які ліцензії потрібні для відкриття бару? Що важливо знати, щоб оформити їх?
Детальніше

Для запуску бару треба ліцензія на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та/або тютюновими виробами.

First of all мусово розібратися з бухгалтерією та стратегією роботи. Для чого? Аби чітко розуміти, на що ти врешті-решт підписуєшся і що буде вигідно саме тобі. Та й аби не наступити на граблі деяких твоїх колег, як-от: “Ой, не було коли мені колупатися. В нас бухгалтер займався цими питаннями”. А потім: “Хм, чому ж ми не заробляємо?”.

Зарубай на носі: бухгалтер – не твій бізнес-партнер. Саме тому перед оформленням побалакай з профі щодо того, які саме системи оподаткування краще використовувати на практиці для твого бізнесу.

Це якраз про те, як розділити ТОВ для бара й ФОП для кухні. Знаєш, в закладах часто приносять 2 термінали й розбивають замовлення на 2 чеки. Ото і є воно – не найлегше питання, яке, хай там як, доведеться рішати.

Детальніше
Як оформити ліцензію на алкоголь?
Детальніше

Спочатку створити ТОВ чи ФОП, потім – зареєструвати касовий апарат, і тільки тоді – подавати документи на оформлення ліцензії.

Ще важливо визначитись з видом алкоголю, який плануєш продавати: різні види, важкий алкоголь, лише пиво чи лише сидр. Бо на ці 3 групи є 3 різні ліцензії. Перша – включає продаж будь-якого алкоголю, але пільг в оподаткуванні не має. А от пиво і сидр можна продавати на ФОП зі спрощеною системою оподаткування "Єдиний податок".

А ще така штука: треба пам’ятати, що без документів на приміщення, даних про касовий апарат, правильно оплаченого офіційного платежа, підготовленої заяви і довіреності нічого не світить.

Детальніше
Якими бувають касові апарати? Чи що таке РРО, ПРРО?
Детальніше

РРО - реєстратор розрахункових операцій, по-людськи “каса”. Буває декількох видів:

1. Фізичний апарат

Касовий апарат з кнопками. Вбиваєш код товару, тицяєш комбінацію клавіш і пробиваєш товар. Чесно – моветон: запаришся, поки проведеш чек, та ще й чергу зробиш. Економити тут не варіант, повір. Розказали про цього “динозавра” тільки для того, щоб потім до нього не повертатися.

2. ФП (фіскальний принтер)

Касовий апарат, що проводить чек. Для цієї операції управлінська команда має дати сигнал для друку. І тут ЕТЕНШН: модель ФП має інтегруватися з програмою обліку, яку ти обереш для свого бару. Інакше пов’язати техніку докупи не вийде.

3. ПРРО – програмний реєстратор розрахункових операцій, в народі “онлайн-каса”

Цілком і повністю розроблена для полегшення життя підприємців. Все, що треба – гаджет (телефон, ноут, комп або планшет). Там будуть генеруватись електронні фіскальні чеки та передаватись зареєстровані продажі до податкової згідно зі всіма її стандартами.

Детальніше
Дозвіл СЕС або що таке реєстрація потужності об’єкта?
Детальніше

Ми написали “СЕС” (санітарно-епідеміологічна станція), щоб у тебе були хоч якісь асоціації з цим питанням. Ще колись ця організація видавала дозвіл на початок робіт.

Зараз такий дозвіл має назву "Реєстрація потужності об’єкта", а організація – Держпродспоживслужба (трясця, це ж ще треба якось вимовити…).

Всі заклади, які займаються громадським харчуванням, роздрібною торгівлею або зберігають продукцію на спеціальних складах, ОБОВ’ЯЗКОВО мають отримати такий дозвіл та зареєструвати свій проєкт.

Детальніше
Що там по пожежці?
Детальніше

Скажу так: схрещувати пальці в надії, що дозвіл від пожежників не потрібен – перший крок до кримінальної відповідальності. Тож краще послухати Вутю, вона діло каже.

Питання пожежної безпеки ми ділимо на 2 блоки:

1. Монтаж обладнання пожежогасіння (робиться під час ремонту)

Це датчики димовидалення, що виводяться на тривожну кнопку. На неї оформляється договір з компанією, яка обслуговує всю систему. Щомісяця в бар мають приходити її працівники, щоб перевірити техніку. Якщо раптом стається пожежа, тривожна кнопка передає сигнал на пульт (стоїть у цієї ж компанії). Потім відразу встановлюється зв’язок з пожежною частиною, яка реагує на виклик.

2. Оформлення дозвільних документів:

1. Посвідчення відповідальної особи за пожежну безпеку

2. Заміри опору електропроводів

3. Декларація відповідності матеріально-технічної бази від МНС

Ну і вогнегасник поставити. Без нього нікуди.

Детальніше
Як зробити дозвіл на літній майданчик?
Детальніше

Цей дозвіл називається "Інформаційний талон на літній майданчик". Він оформляється щороку з 1 травня по 31 жовтня.

Для цього треба мати такий пакет документів:

1. Макет:

- макет літнього майданчика, зображений на фото біля закладу;

- розміри літнього майданчика;

- фото території біля літнього майданчика з 4-х ракурсів

2. Приміщення:

- документ права власності – або договір купівлі-продажу, або свідоцтво права власності, або витяг з ЄДР (єдиного державного реєстру) нерухомого майна (копія);

- договір оренди і суборенди (якщо він є); весь ланцюжок від власника до заявника на літній майданчик (копія)

3. Суб’єкт:

- виписка ТОВ чи виписка і паспортні дані ФОП; реквізити ТОВ або ФОП (копія);

- реєстрація потужності об’єкта (копія);

- заява певного зразка;

- довіреність певного зразка;

- контактний телефон, імейл

Скільки коштує оформлення дозволу з нами, дивись на сторінці.

Як оформити дозвіл на рекламну вивіску?
Детальніше

Найперша порада від нас: якщо можеш розмістити вивіску всередині приміщення, зроби це. Так вона у вигляді будь-якого дизайну рахуватиметься лампою (деколи фасадні вікна рішають все). І от – запари з дозволом на зовнішню рекламу як і не було.

Якщо ж доля не змилувалася в цьому, єдина рада – йти в КП Реклама.

Для цього знадобляться такі документи:

1. Якісний кольоровий знімок припустимого місця розташування РЗ (рекламного знаку)

2. Якісний кольоровий комп'ютерний макет з прив'язкою РЗ до можливого місця його розташування

3. Конструктивне рішення РЗ із зазначенням основних габаритних розмірів, вузлів кріплення, інформації про необхідні матеріали та підключення до інженерних мереж й інших технічних характеристик (формат А4 – 2 примірника)

4. Копія виписки або витягу з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців

5. Копія свідоцтва права власності або витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно на будинок (будівлю), де планується розміщення РЗ

6. Письмове погодження власника будівлі на РЗ

7. Договір оренди та суборенди (копія)

8. Довіреність для уповноваженої особи

9. Реквізити, контактний телефон та імейл

10. Якщо є – свідоцтво про реєстрацію знаків для товарів і послуг, яким надана правова охорона в Україні

11. Панорамний знімок будівлі

Йой, то-таки трохи є. Та ми можемо допомогти і зберегти твою менталку. Скільки коштує оформлення дозволу, дивись у нас на сторінці.

Чи треба оформляти куточок споживача та що в ньому має бути?
Детальніше

Законодавство каже, що куточок споживача – обов’язковий! Це інформаційний стенд, створений насамперед для клієнта, щоб захистити його інтереси.

Туди треба прикріпити такі документи:

1. Виписка ТОВ, ФОП

2. Ліцензія на право здійснення роздрібної торгівлі алкоголем чи тютюновими виробами

3. Адреса, телефон та інші відомості про компетентний орган (відповідне Управління ДЕРЖПРОДСПОЖИВСЛУЖБИ), до якого можна звернутися зі скаргою щодо порушення прав споживача

4. Журнал обліку перевірок

5. Меню з усім складом, усіма алергенами, БЖВ та калорійністю

6. Декларація на викиди забруднюючих речовин, отримана через Дію (якщо використовуєш генератор)

7. ЗУ "Про захист прав споживачів”, положення про Правила роботи закладів ресторанного господарства, наказ про затвердження Правил роздрібної торгівлі продовольчими товарами

Детальніше
Чи треба реєструвати генератор?
Детальніше

ЄС! Зробити це можна в Дії.

Дозвіл називається “Декларація на викиди речовин в атмосферне повітря”.

Детальніше